Darmowa dostawa od 50,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

5 sposobów na przyciągnięcie uwagi podczas branżowych targów

2023-04-03
5 sposobów na przyciągnięcie uwagi podczas branżowych targów

Samo wzięcie udziału w branżowej imprezie, nawet tej cenionej przez ekspertów i obleganej przez tłumu potencjalnych klientów, to jeszcze nie wszystko. Żeby wyróżnić się na tle konkurencji, musisz się trochę postarać. Zajrzyj do naszego poradnika i sprawdź, jakich 5 pomysłów warto zrealizować, żeby osiągnąć najlepszy efekt.

Jak się przygotować do branżowej imprezy, żeby zrobić wrażenie?

Branżowe imprezy to świetna okazja do tego, żeby zaprezentować swoją markę przed szerszym gronem ekspertów, potencjalnych kontrahentów biznesowych czy klientów. Tego typu wydarzeń jest organizowanych w Polsce sporo, a większość z nich cieszy się sporym zainteresowaniem. To oznacza, że nie wystarczy tylko zapłacić za udział w evencie i pojawić się ze swoim stoiskiem na miejscu, ale kompleksowo przemyśleć strategię działania i marketingowe rozwiązania, które pomogą Twojemu biznesowi zaistnieć i wyróżnić się na tle konkurencji (która, jak wiadomo, przecież nie śpi).

Na szczęście wcale nie trzeba wielkiego wysiłku czy ogromnych budżetów, żeby osiągnąć swój cel. Wystarczy podążać za trendami, postawić na kreatywność i… nieco się odważyć. Poniżej znajdziesz aż 5 wskazówek dotyczących tego, co warto robić, żeby postawić na swoim i podpisać niejedną umowę.

1. Atrakcyjne stoisko wystawowe

Zacznijmy od podstaw, czyli samego stoiska. Powinno być nie tylko wygodne w użytkowaniu dla personelu i klientów, ale też atrakcyjne. To pojęcie zawsze będzie względne – estetykę należy dopasować do typu działalności, targetu marki i rezultatu, jaki chcesz osiągnąć. Zaprojektuj stoisko, które będzie podkreślać najważniejsze elementy DNA Twojego biznesu. Przykładowo, punkt marki medycznej na konferencji naukowej będzie utrzymane w stonowanej kolorystyce, podkreślającej profesjonalizm i kojarzącej się z higieną, z kolei stoisko streetwearowego brandu na targach fashion może być nieco szalone, barwne i bazujące na abstrakcyjnych skojarzeniach (np. dżungli).

2. Interaktywna promocja

Promocję obecności Twojej marki na branżowym evencie warto podkręcić w różnego rodzaju mediach, w tym społecznych czy internetowych. Postaw na rozwiązania nieszablonowe, na przykład ciekawą reklamę w Stories na Instagramie czy konkurs na Facebooku. Zachęć klientów do tego, żeby naprawdę chcieli Cię odwiedzić na wydarzeniu. I pamiętaj: ważne jest, żeby całą strategię przemyśleć odpowiednio wcześnie.

3. Nagrody i konkursy

Konkursy z nagrodami, wspomniane wyżej, możesz przeprowadzić również w ramach samego wydarzenia. Zachęć odwiedzających targi do wypełniania ankiety czy robienia sobie zdjęć na Twoim stoisku i oznaczania Twojego brandu w mediach społecznościowych. W ten sposób zbudujesz wizerunek marki przyjaznej, pomysłowej, podążającej za ciekawymi nowinkami, a przede wszystkim – pragnącej zbudowania świetnych relacji z odbiorcami. Przykładów szukaj wśród pomysłów wielu popularnych marek, które regularnie organizują różnego rodzaju konkursy. Nasza wskazówka? Chociaż cenne nagrody zawsze dobrze się kojarzą i najskuteczniej kuszą do wzięcia udziału w wyzwaniu, ale jeśli wymyślisz ciekawe zadanie, nawet takie drobiazgi, jak czapki z logo firmy, będą atrakcyjne do upolowania. Swoją drogą, to bardzo ciekawy pomysł na to, żeby pozwolić innym zapamiętać logo Twojego biznesu.

4. Reklama zewnętrzna

Wspomnieliśmy o reklamie na Instagramie czy w innych social mediach, ale nie należy zapominać o sile oddziaływania tradycyjnej reklamy outdoorowej, czyli zewnętrznej. Banery w strategicznych punktach od lat się sprawdzają i wszystko wskazuje na to, że wciąż tak samo skutecznie działają na odbiorców. Możesz je umieścić nie tylko w często odwiedzanych miejscach, ale też tam, gdzie ruch jest mniejszy, za to skupia osoby, które mogą chcieć wejść w interakcję z Twoją marką. Przykładowo, o obecności na targach kosmetycznych poinformuj na banerze… naprzeciw wyjścia z gabinetu kosmetycznego. Reklama outdoorowa to też ulotki, reklama na przystankach czy w pojazdach komunikacji miejskiej czy infoscreeny. Zastanów się, czy nie warto zamieścić ogłoszenia w lokalnej lub branżowej gazecie albo opracować artykuł sponsorowany z wybraną redakcją.

5. Hostessy i odzież reklamowa

Jeśli chodzi o odpowiednie przygotowanie stoiska reklamowego, nie należy zapominać także o… hostessach oraz innych członkach personelu. Ubrani według jednego klucza, będą sprawiać wrażenie bardziej profesjonalnych i kompetentnychOdzież reklamowa powinna być zgodna z identyfikacją wizualną Twojej marki (utrzymana w tym samym kolorze, posiadająca charakterystyczny logotyp itd).

Wiesz już, dlaczego warto odpowiednio się przygotować do branżowego eventu i jak to zrobić prostymi, ale sprawdzonymi sposobami. Jeśli szykujesz się do targów czy konferencji, przetestuj nasze pomysły i zamów u nas między innymi koszulki z firmowym nadrukiem, w których Twój personel wyróżni się na tle innych uczestników imprezy. Ceny? Takie, które na pewno nie nadwyrężą Twojego budżetu na marketing!

Polecane

pixel