Jaka odzież reklamowa sprawdzi się w przypadku Twojej branży?
Inną odzież reklamową dla swoich pracowników wybiorą właściciele punktów gastronomicznych, a inną – mechanicy samochodowi, którym zależy nie tylko na kompetencjach, ale także na prezencji. Jakie ubrania firmowe sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu i dlaczego? W tym wyczerpującym poradniku znajdziesz wszystkie istotne informacje.
Odzież do promocji firmy – dlaczego w ogóle warto wydawać na nią pieniądze?
Wydawałoby się, że odzież reklamowa to coś, co powinno znaleźć się na szarym końcu listy niezbędnych wydatków w rozwijającej się firmie. Prawda jest jednak zgoła inna: to, jak prezentują się Twoi pracownicy i jak komfortowo się czują podczas wykonywania swoich codziennych, zawodowych obowiązków, ma niebagatelny wpływ… na wyniki. I to nie tylko te skalowalne, wyrażane w liczbach i procentach, ale też związane z tożsamością marki, tym, jak odbierana jest ona przez klientów i jak bardzo daje się zapamiętać.
Jeśli techniki współczesnego marketingu nie są Ci obce, na pewno wiesz, że spójność wizerunku marki to fundament biznesu i jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, żeby wyróżnić się na tle depczącej po piętach konkurencji. Warto pomyśleć w kontekście brandingu właśnie o odzieży reklamowej dla załogi i potraktować jej zakup jak świetną (bo opłacalną) inwestycję.
Jak wybrać odpowiednią odzież do promocji dla siebie i swoich pracowników?
Wybór odzieży reklamowej należy jednak starannie przemyśleć. Na szczęście mamy takie czasy, że naprawdę jest w czym wybierać, bo producenci coraz częściej stawiają na ponadprzeciętną jakość, nowoczesny design i estetykę świetnie odpowiadającą potrzebom właścicieli biznesów. Kurtki reklamowe, różnego rodzaju bluzy, koszulki, czapki, ale też zapaski czy buty – wybór ubrań i akcesoriów niezbędnych w codziennej pracy jest naprawdę spory.
Decydując się na inwestycję w postaci odzieży firmowej dla pracowników, kieruj się przede wszystkim jakością wykonania – wysokogatunkowe materiały i staranne wykończenia docenią nie tylko osoby, które będą nosić takie stroje, ale też klienci, mający z nimi styczność. Koniecznie dostosuj też typ odzieży reklamowej do branży, w jakiej działasz – dzięki temu osiągniesz harmonijny i najbardziej naturalny efekt, a Twoi pracownicy będą mieć zapewnioną nie tylko wygodę, ale też funkcjonalność. To, czy wybierzesz na przykład bluzy damskie z nadrukami o zabawnym charakterze, czy eleganckie bluzki koszulowe z haftem, naprawdę ma niesamowite przełożenie na to, jakie opinie zbierze Twoja firma.
Jakie ubrania firmowe sprawdzą się w gastronomii?
Gastronomia to bardzo pojemna branża – pisząc o niej, mamy na myśli i ekskluzywne lokale ze starannie wypracowanym menu, i bary szybkiej obsługi. I właśnie takie rozróżnienie koniecznie musisz wziąć pod uwagę, kupując odzież reklamową do swojego punktu. Przykłady? Proszę bardzo:
- W beach barze czy pubie, w którym panuje swobodna atmosfera, możesz wybrać dla swoich pracowników odzież firmową w postaci modnych koszulek – z własnym nadrukiem lub jednolite, na przykład czarne. Dzięki temu barmani będą wyglądać dobrze i spójnie, a do tego z luzem. Ciekawą propozycją jest między innymi wybór uniseksowych koszulek typu bokserka Urban Beach marki JHK. To świetny pomysł właśnie na przykład do baru na plaży.
- W przypadku eleganckich restauracji specjalistyczną odzież i akcesoria należy zamówić dla kucharzy i szefa kuchni, a także dla kelnerów. Weź pod uwagę nie tylko koszule z dyskretnym logo lokalu, ale też fartuchy, zapaski, czapki i wszystko inne, co jest niezbędne w takim miejscu.
- W kawiarni czy winiarni warto “ubrać” pracowników w stylowe koszule. Panowie mogą być w ciemnych spodniach, a panie – gładkich spódnicach. Oczywiście, im swobodniejsza atmosfera w lokalu, tym z większym luzem można tworzyć strój dla zatrudnionych osób.
Branża hotelarska i turystyczna – jaką odzież wybrać w jej przypadku?
Jeśli chodzi o branżę hotelarską i turystyczną, również mamy do czynienia z imponującą rozpiętością rozwiązań. Przykładowo organizatorzy wycieczek w ciepłych krajach mogą zasłużyć na uznanie klientów eleganckimi, a jednocześnie przewiewnymi i wygodnymi koszulkami polo, a pracownice punktu informacyjnego na plaży – damskimi koszulkami w marynarskie paski od marki Malfini.
Recepcjonistki w hotelu będą prezentować się bez zarzutu w szykownych garsonkach lub kompletach z koszulą i ołówkową spódnicą. Warto pamiętać, że uniformy dla pracowników recepcji, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, powinny być zaprojektowane w tym samym kluczu estetycznym, na przykład bazujące na identycznych kolorach i posiadające firmowe logo w tym samym miejscu.
Jakie ubrania dla personelu w branży medycznej i kosmetycznej? Oto odpowiedź!
Bardzo ważny w przypadku branży medycznej czy kosmetycznej jest strój, w jakim personel pojawia się na stanowisku pracy. Nie ma co ukrywać: w placówkach związanych ze zdrowiem i urodą klientom zależy na poczuciu absolutnego bezpieczeństwa i zaufania. Nic nie sprawdzi się lepiej jak stroje podkreślające profesjonalizm i absolutną higienę. Idealnie, jeśli odzież firmowa lekarzy i lekarek, pielęgniarzy i pielęgniarek, pracowników aptek czy centrów odnowy biologicznej będzie utrzymana w kolorystyce, która kojarzy się właśnie z tymi cechami. Chyba Cię nie zaskoczymy, wymieniając najlepsze kolory odzieży firmowej w takich branżach: to przede wszystkim zieleń, odcienie niebieskiego, fiolet, biel.
Nasza podpowiedź? Zainwestuj w estetyczną i funkcjonalną odzież reklamową, która spełnia wyżej przez nas opisane wymagania nawet wtedy, gdy prowadzisz punkt o bardziej swobodnym charakterze, na przykład gabinet fizjoterapii czy salon manicure. Prezencja, schludność, czystość i wysokie kompetencje – dokładnie z tym będzie kojarzony Twój biznes.
Najlepsza odzież dla firm z branży eventowej
Sporo opcji mają do wyboru właściciele firm w branży eventowej. Niezależnie od tego, czy chodzi o warsztaty, eleganckie przyjęcia, sympozja, konferencje czy młodzieżowe festiwale muzyczne pod gołym niebem, ważnym krokiem jest skompletowanie odpowiedniego stroju dla pracowników. Tutaj też sprawdzi się zasada, o której już wspominaliśmy: im bardziej swobodny klimat wydarzenia, tym “luźniejszy” może być strój. I odwrotnie: w przypadku wymagających odpowiedniego dress code’u imprez, w dobrym tonie będzie uważne dostosowanie do niego ubrań personelu.
Jak to rozumieć w praktyce? Na wystawnym raucie sprawdzą się koszule kelnerskie w czerni i bieli z haftem, ciemne spodnie i spódnice – dokładnie tak, jak w przypadku odzieży reklamowej dla eleganckich lokali gastronomicznych. Jeśli szukasz czegoś na przykład dla obsługi nagłośnienia na koncertach, strzałem w dziesiątkę będą, chociażby koszulki z jednakowym nadrukiem czy polary reklamowe, odpowiednie na chłodne dni i wieczory.
W branży eventowej świetnie sprawdzają się także wszelkiego rodzaju dodatki, które estetykę i styl łączą z praktycznymi względami. Okulary przeciwsłoneczne i czapki z daszkiem z logo dla pracowników obsługujących stoiska “pod chmurką” czy firmowa smycz, do której można przyczepić identyfikator to właściwy kierunek myślenia.
Odzież robocza dla pracowników fizycznych – jaką wybrać?
Odzież reklamowa dla pracowników fizycznych to osobny temat. W tym przypadku chodzi nie tylko o prezencję, ale przede wszystkim o komfort, funkcjonalność, a przede wszystkim – bezpieczeństwo. W przypadku prac wymagających wysiłku, niebezpiecznych, realizowanych w trudnych warunkach (na przykład praca na budowie, z odpadami toksycznymi, z elektrycznością), niezbędna jest odzież spełniająca wszelkie wymogi BHP (odporność na przedarcie, ogniotrwałość itd.). Oczywiście zawsze może być ona przy tym estetyczna, przemyślana pod kątem spójności z identyfikacją wizualną marki, na przykład w kolorze firmowego logotypu czy opatrzona dekoracyjnym haftem.
Personel studia car detailingowego, mechanicy samochodowi, pracownicy magazynu czy sklepu, wciąż powinni być wyposażeni w odzież reklamową bezpieczną, ale już nie w takim stopniu, jak na przykład osoby zajmujące się spawaniem na wysokościach. W ich przypadku często wystarczą koszulki z logo, bluzy polarowe, kamizelki, ewentualnie kurtki (na przykład dla personelu obsługującego stanowiska na dworze lub w chłodni).
W przypadku pracowników fizycznych szczególnie istotne jest kierowanie się kwestią jakości materiału, jego gramaturą, wytrzymałością. Koszulki czy bluzy firmowe dla pracowników budów, magazynów albo warsztatów są intensywnie użytkowane i często prane, dlatego najlepiej zaufać propozycjom znanych i rekomendowanych przez ekspertów marek. Odzież reklamową tych najlepszych znajdziesz w naszym sklepie!
Odzież jako prezent dla klientów i kontrahentów? To też warto wiedzieć!
Warto pamiętać, że odzież reklamowa świetnie sprawdzi się także jako prezent dla klientów czy kontrahentów. Wysokiej jakości koszulka z logo firmy czy nawet porządna kurtka mogą być zdecydowanie lepszym pomysłem niż smycze, czy długopisy. Bywają takie sytuacje w biznesie, w których warto zainwestować nieco więcej, żeby cieszyć się optymalnymi rezultatami w postaci długofalowego kontraktu czy lojalności ze strony kluczowego dla firmy klienta. Takie prezenty warto dawać na przykład z okazji podpisania ważnego dokumentu czy po prostu w okresie świątecznym, na przykład razem z bonem zniżkowym na zakupy lub usługi.
Tytułem podsumowania, śmiało można powiedzieć, że odzież firmowa to same zalety. Jeśli będziesz traktować ją w kategoriach inwestycji, która szybko się zwróci, nawet większy, jednorazowy wydatek na bluzy, polary, kurtki czy T-shirty dla pracowników Twojej firmy nie będzie Cię przerażał. Jak już wiesz, wystarczy tylko dostosować wygląd i fason ubrań do rodzaju branży oraz potrzeb zatrudnionych w firmie osób, żeby cieszyć się świetnymi wynikami finansowymi i opiniami klientów. Nowoczesny marketing właśnie na tym polega!