Darmowa dostawa od 50,00 zł

Logo na koszulce – gdzie je umieścić i co warto wiedzieć?

2022-10-03
Logo na koszulce – gdzie je umieścić i co warto wiedzieć?

Koszulki z logo to jeden z najciekawszych i jednocześnie najprostszych sposobów na zareklamowanie marki. Odzież z firmowym znakiem to nie tylko element stroju personelu, ale też stylizacji zagorzałych fanów danego brandu. Przyjrzyj się bliżej fenomenowi tego zjawiska i sprawdź, gdzie (i w jaki sposób) umieścić na koszulce logo.

Koszulki z logo – najprostszy sposób na to, żeby zaprezentować firmę w dobrym świetle

Nie ma chyba przedsiębiorcy, który nie rozumiałby, jak ważną rolę dla promocji biznesu pełni odzież reklamowa. To rozwiązanie, któremu należy poświęcić sporo uwagi i to z wielu względów.

  • Przede wszystkim bluzy, kurtki czy koszulki z logo mogą stanowić bazę spójnego i dopracowanego w najmniejszym detalu stroju dla personelu, niezależnie od branży. Odzież z logo mogą nosić pracownicy sektora gastronomicznego, ale też recepcjoniści w hostelu czy mechanicy samochodowi. Przygotowując ubrania dla zatrudnionych przez siebie osób, masz pewność, że zachowają odpowiednią prezencję, a ich prywatna garderoba będzie chroniona przed ewentualnym zniszczeniem.
  • Koszulki z logo czy reklamowe bluzy mogą stanowić ciekawy prezent dla kontrahentów, klientów, współpracowników czy miłośników danego brandu. Dzięki takiemu upominkowi wpłyniesz pozytywnie na rozpoznawalność brandu, a jednocześnie wykonasz miły gest w stosunku do kluczowych dla Twojego biznesu osób.
  • Bluzy czy koszulki z logo mogą stać się też… pełnoprawnym modowym trendem, o czym świadczy, chociażby popularność odzieży reklamowej marek Coca-Cola czy DHL, promowanej przez influencerów czy takie domy mody, jak chociażby Balenciaga. Co powiesz na to, żeby koszulki z logo Twojej marki, zajmującej się oponami, pieczeniem ciastek czy doradztwem finansowym stały się najbardziej pożądanym elementem stylizacji w tym sezonie? Jeśli Rihanna nosi T-shirt kuriera firmy przewozowej, absolutnie wszystko jest możliwe!

Nawet jeśli nie potrzebujesz produkować firmowych kurtek czy spodni dla swojego personelu, koniecznie postaw chociaż na koszulki z logo – to propozycja uniwersalna i najbardziej oczywista. Pamiętaj jednak, że najlepszy efekt osiągniesz wyłącznie wtedy, gdy zadbasz o odpowiedni projekt reklamowego T-shirtu. O czym pamiętać, przygotowując się do tego zadania? Poniżej znajdziesz podpowiedzi.

Jak zaprojektować koszulkę z logo i sam nadruk? Poznaj odpowiedź!

Jeśli chodzi o projekt koszulki z logo, możesz wybrać jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym jest samodzielne zaprojektowanie samej formy T-shirtu. To dobre rozwiązanie, jeśli chcesz wprowadzić w projekt więcej indywidualnego sznytu czy niecodzienny detal (na przykład niestandardowy kształt kołnierzyka albo asymetryczny dół). Warto skorzystać z pomocy profesjonalnego projektanta oraz firmy, która odszyje odpowiednią ilość sztuk danego modelu. Jeśli nie masz potrzeby realizowania nowatorskich pomysłów, lepiej poprzestać na opcji zdecydowanie mniej czaso- i kosztochłonnej – świetnej jakości gotowe koszulki męskie oraz damskie możesz zamówić w sprawdzonej hurtowni, bez konieczności tworzenia wykrojów, kupowania materiału i dodatków. W takich miejscach, jak nasza strona internetowa, od razu zamówisz nadruk na koszulki.

Jak zaprojektować sam nadruk? To zależy od tego, jaki masz pomysł na koszulkę reklamową. Nadruk czy haft może prezentować tylko logotyp marki, ale możesz też wymyślić ciekawsze i bardziej rozbudowane rozwiązanie, na przykład dodać firmowe hasło (tak zwany claim) czy inne napisy i obrazki. Zabawny mem nawiązujący do Twojego biznesu? Sezonowe menu baru, wydrukowane na koszulkach baristów? Zasady, jakimi kieruje się marka? Informacja o nagrodach czy ważnych wydarzeniach? Każdy z tych wariantów jest dobry, o ile pozostaje zbieżny z charakterem Twojej działalności i spójny z jej identyfikacją wizualną.

Jeśli chodzi o projektowanie nadruków czy przygotowanie logotypu do umieszczenia na koszulce, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnego grafika, który może nie tylko wymyślić ciekawy projekt, ale też w prawidłowy sposób przygotować plik do przesłania firmie zajmującej się drukiem na odzieży. Taka osoba może też przedstawić Ci wizualizację tego, jak będzie wyglądało gotowe ubranie.

Jaką technikę wybrać, tworząc koszulki z logo?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych metod nanoszenia logotypów na koszulki czy inne ubrania, w tym bluzy, spodnie, kurtki itd. Jakie są najlepsze? To zależy od wielu czynników, w tym od rodzaju materiału, na którym ma pojawić się logo, funkcji danej odzieży (czyli trwałości, jaką ma odznaczać się nadruk). Warto też kierować się poradami ekspertów i wybrać technikę druku, która zapewni najlepsze odwzorowanie kolorów czy wytrzymałość logotypu między innymi na pranie. Do najpopularniejszych technik należą aktualnie:

  • Termotransfer, czyli popularna technika druku, która polega na termicznym wgrzaniu w materiał przygotowanego wcześniej rysunku, naniesionego przy pomocy urządzeń typu ksero bądź drukarka, a także z wykorzystaniem specjalnego szablonu.
  • Sublimacja – technika, w której stosuje się specjalny papier transferowy, który wkładany jest do urządzenia zwanego prasą termotransferową. Dociska go ona do podłoża (czyli na przykład materiału koszulki), w efekcie czego pojawia się na nim oczekiwany nadruk.
  • Sitodruk, inaczej druk sitowy. To technika druku, w której formę drukową stanowi specjalny szablon, nałożony na drobną siatkę tkaną, metalową lub wykonaną z włókien syntetycznych. Wykonanie odbitki polega na przetłaczaniu farby przez matrycę. Jeśli chodzi o tworzenie koszulek z logo, ta metoda znajduje wielu zwolenników.
  • DTG, czyli druk cyfrowy na materiale. Ta technika pozwala odtworzyć szerokie spektrum kolorów zapisanych w pliku w systemie CMYK. Jest precyzyjna i trwała, niezastąpiona przy drukowaniu logotypów na materiałach sztucznych, ale nie tylko. W przeciwieństwie do sitodruku, druk bezpośredni, czyli DTG, nie wymaga tworzenia matrycy, jest więc opłacalny nawet w przypadku zamówień na mniejsze ilości nadruków.
  • Folia flex i flock – technika, w której nadruk wykonywany jest za pomocą specjalnych folii z tworzyw sztucznych (poliuretanu, PVC, z włókien celulozowych), które są wgrzewane bezpośrednio w materiał z użyciem wysokiej temperatury. Technika ta jest dość szybka, prosta i niewymagająca dużych inwestycji.
  • Haft komputerowy – ta technika polega na haftowaniu wprowadzonego do komputera wzoru w całkowicie zautomatyzowany sposób, z użyciem klasycznej nitki. Efekt może prezentować się bardzo elegancko, jednak problemem bywają w przypadku tej metody drobne, wymagające precyzji detale.

Gdzie umieścić logo na koszulce i jak duże powinno być?

To, jakiej wielkości nadruk czy haft wybierzesz, determinuje też miejsce, w jakim powinny się one znaleźć. Nie bez przyczyny logotyp najczęściej umieszcza się z przodu, na piersi – w ten punkt najszybciej kieruje się nasz wzrok. Jeśli chcesz postawić na dyskretny projekt, właśnie to miejsce weź pod uwagę przy projektowaniu reklamowej koszulki. Oczywiście możesz też wybrać inne rozwiązania, na przykład nadrukować duże logo na całym przodzie T-shirtu (na przykład w formie obrazka w formacie A4) albo z przodu po prawej stronie umieścić mały znaczek firmowy, a większy napis – z tyłu, na plecach. Swoją drogą plecy są coraz chętniej wykorzystywanym w odzieży reklamowej “placementem” do nadruków – zdecydowanie warto wykorzystać ich potencjał tak, jak robi to wiele popularnych firm.

W procesie projektowania koszulki z logo warto być konsekwentnym. Jeśli wybierasz rozwiązanie w postaci logotypu na piersi, nadruk powinien być proporcjonalny do koszulki (weź pod uwagę jej rozmiar!). Nie musisz się martwić, że subtelny znaczek pozostanie niewidoczny. Zobacz, jak to działa na przykładzie logotypów marek Tommy Hilfiger czy Ralph Lauren – charakterystyczne znaczki, choć niewielkich rozmiarów, są widoczne i rozpoznawalne z daleka. Z Twoją firmą będzie dokładnie tak samo!

Jakich błędów nie popełniać, drukując logo na odzieży reklamowej?

O czym jeszcze warto pamiętać, kiedy przygotowujesz odzież z logo dla swojego personelu czy zaufanych klientów? Przede wszystkim nie możesz zapominać o zróżnicowanych potrzebach swoich odbiorców. Powinieneś przygotować zarówno koszulki z nadrukiem męskie, jak i damskie, o specjalnym, taliowanym kroju, który preferuje wiele kobiet. Warto też kierować się jakością, o czym wspomnieliśmy już w tym poradniku. Szybko spierający czy łuszczący się nadruk, niezbyt dopracowany krój koszulki czy wykończenia, które pozostawiają wiele do życzenia, raczej nie będą świadczyć dobrze o Twojej firmie. Ty chyba też nie zaufałbyś przedsiębiorstwu, które nie zwraca uwagi na detale i nie dba o satysfakcję swoich odbiorców, prawda? Koszulki z logo to odzież reklamowa, a reklama w końcu daje do myślenia każdemu, kto ma z nią kontakt.

Do błędów w kontekście tworzenia odzieży promocyjnej należy też częste zmienianie jej producentów. To istotne ze względu na przyzwyczajenie Twoich klientów do konkretnej rozmiarówki, ale też do jakości wykonania produktu. Jeśli znalazłeś firmę, która wykonuje satysfakcjonujące Cię nadruki i oferuje ubrania najwyższej jakości, najlepiej bądź wobec niej lojalny. Czasem chęć zaoszczędzenia pieniędzy może finalnie zakończyć się kolejnymi wydatkami.

Znaki firmowe na odzieży - o czym należy pamiętać?

Niezależnie od tego, czy projektujesz kurtki reklamowe, czy koszulki z logo, musisz zadbać o to, żeby odzież była satysfakcjonującej jakości – w końcu będzie wizytówką Twojego brandu. Istotny będzie nie tylko fason ubrania czy jego konstrukcja, ale też użyty materiał i sposób jego łączenia. Nie zapomnij też o tym, co rzuca się w oczy najszybciej – zaprojektowaniu odpowiedniego nadruku i zleceniu jego realizacji ekspertom. Koszulka z logo naniesionym najlepszymi technikami będzie świadczyć o renomie Twojej marki i naprawdę przetrwa wiele – również w przypadku intensywnego użytkowania oraz częstego prania. Jeśli szukasz miejsca, w którym możesz zamówić trwałą i stylową odzież z firmowym nadrukiem, zajrzyj do naszej oferty i przekonaj się, że jakość może iść w parze z rozsądną ceną – nie tylko za produkt, ale też wykonanie druku.

Polecane

pixel